PARA...PARA...PARADISE

 


Sting ray suit





Vår båt

Fish feed

Scuba gear



Cairns



Min dag på Barriärrevet var helt otrolig. Vid 8am avgick Passions of Paradise's stora katamaransegelbåt från Cairns Reef Terminal. Vindstilla och strålande sol hela dagen. Första stoppet gjorde vi ute på öppet hav, cirkus 2h från land.

Jag var egentligen inte intresserad, med valde att testa ett intro-dyk, vilket i princip bestod av att vara 2dm under ytan med all scuba-diving gear på sig. Instruktörerna satte på mig tyngdbältet, dyklufttuberna (tyngre än min 85L-backpackingrygga...då är det tungt) gav mig simfötter, sting ray-suiten & glajjor och sa åt mig att hoppa i vattnet. Väl i det turkosa vattnet led jag av extrem dödsångest när jag försökte andas genom munstycket gaah- jag var livrädd. Intruktören grabbade dock tag i mig och helt plötsligt så simmade vi under ytan bland koraller och alla fiskar. I WAS DIVING! Efter ytterligare 5min av dödsångest och av att klamra mig runt instruktörens arm, så kollade jag runt omkring mig, andades, simmade, tryckutjämnade, tittade, upplevde- och det var de fräckaste 40minuterna ever. Scuba diving kan nog vara det ballaste jag någonsin har gjort. Koraller, fiskar, tystheten, kristallklart vatten. Helt otroligt. I slutet av dagen fick jag även mitt "Diving without dying"-certificate. 

Båtens andra stopp blev vid en sandö, som vi snorklade till. Helt otroligt fint. Det går inte riktigt att beskriva vad som finns under ytan. Efter fiskmatning och chillaxing på båten, så satte vi segel tillbaka mot Cairns. 


...sometimes it feels strange that i had a life before this...



Fred&Kärlek
Agnes


 


Kommentarer
Postat av: Mamman

FANTASTISKA BILDER! Och tänk att kamaeran fortfarande funkar!

2012-03-24 @ 14:02:57
Postat av: Teta

MODIGA AGNES! Det kittlade i magen till och med att bara läsa om dyket!!! Du får ta med morbror Len och hela gänget och leda dyket utanför HÅLLÖ till sommaren. Vilket kristallvatten - detta glömmer du aldrig. Många kramar TetaLen

2012-03-24 @ 14:49:34
Postat av: mamma D

Bra jobbat tjejen.

2012-03-26 @ 10:19:37
Postat av: Idis

SÅÅ COOOLT

2012-03-26 @ 13:40:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0