COOKING CLASS 101

Igår fick Agnes Andersson sin första stora läxa i köket. Jag och vår nya roomie Lindsay står och pratar i ena enden av köket när när vi hör ett skrik. Eller snarare tre. I andra änden står Agnes och två andra killar vi träffade den kvällen med total panik i blicken. Att hälla vatten i en het panna med grönsaker som steks i ännu hetare olja är aldrig en bra ide - Det börjar brinna. Vilket vårt fullspäckade hostelkök fick bevittna igårkväll när vi lagade middag. När jag tänker efter vet jag inte vem som skrek högst, agnes eller de två killarna som heroiskt försökte rädda våra stackars grönsaker. Lyckligtvis gick de flesta bitarna att rädda och vi fick avnjuta vår första egenlagade måltid i Sydney. Man lär sig nåt nytt varje dag!




Puss&Kram

Pernilla


Update: Herregud vad läsarna strömmar in, om vi når vårt "mål" sa ska jag och Pernilla gå ut och äta finmiddag!


Kommentarer
Postat av: Adam

Bra jobbat syrrran....

2011-10-27 @ 09:59:15
Postat av: Janina

HAHA Agnes, håll dig till att baka bröd, det är du ju grym på.. ;) Ska skicka er en kokbok i julklapp!

2011-10-27 @ 16:03:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0