STRONG WHEN STRONG WHEN WEAK

Idag har det bara varit jag, Botanic Gardens, min bok och 30°C. Det har varit den typen av temperatur då asiaterna klär på sig, fäller upp sitt paraply eller går med en tidning framför ansiktet för att skydda sig från solen.

Efter en långpromenad och ett besök på NSW University Library, (nästaaan som kungshamnsbibblan) lade jag mig i Botnic Gardens. Jag låg vid en damm, omringad av trädgården, hade Sydneys skyskrapor runt hörnet, havet framför mig, Operahuset och Harbour Bridge några hundra meter bort och cirka 40 vita papegojor över mitt huvud. Det är så en ledig dag ska spenderas!

 

Fred&Kärlek
Agnes




Kommentarer
Postat av: Mamman

Vad mysigt det låter!! Bra att du kopplar av! Här utanför har all snö töat bort som kom under måndagskvällen. Solen skiner men temperaturen är nog lägre här... Men gick det att låna svenska böcker??? Kram Mamman

2012-01-11 @ 12:43:14
Postat av: Teta

Tack för att vi fick följa med på underbar badpromenad!

Såg du någon trevlig bibblatant?

Nej dom finns ju bara i Kungshamn förstås.....

Kram från bibblatanten

2012-01-11 @ 14:50:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0