LITTLE BIG VICTORIES

Igår slog det mig att jag inte kommer ha någon inkomst förrän omkring 17 November, då Chaiselle-butiken öppnar i Chatswood. Så, jag tog tag i saken och delade ut några CV.s i kvarteret där vi bor. 30 minuter senare hade jag ett jobb!

På min jobbsökar-ronda möttes jag av den här skylten. New York- så nära, men så långt bort.

 

Så nu jobbar jag mellan 5-8.30pm på ett bageri/delikatessbutik som heter The Deli. Det ligger i Potts Point, vilket är ett finare område än Kings Cross, som vi bor i. (Leonardo Di Caprio var i restaurangen bredvid å käkade i veckan) Igår jobbade jag för första gången och jag fick göra allt från att stå i kassan till att putsa fönster. Och när jag gick hem var jag inte bara lite rikare utan hade med mig brödbullar och en 1meter lång baguette hem till mig och Pernilla. Yummie yum yum!

 

Fred&Kärlek

Agnes

 


Kommentarer
Postat av: Anonym

oooh va kul att du fick jobb angnes!! Trivs du? (du kan inte tanka dig att skicka nara bullar till mig...?) Kram fram Indiaaa Saknar er!!!

2011-11-07 @ 09:17:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0